פרימיום ואן

מאי 2015
  • (מתוך מגזין Colmobil Pro מגזין הלקוחות של כלמוביל הובלה והיסעים, מהדורת מרץ 2015)

    מרצדס V-Class החדש יגרום לכם לשכוח כל מה שחשבתם על רכבי היסעים, ולחוות את הקירבה לרכבי הנוסעים של מרצדס בכל חמשת החושים 

    כתב: גלעד ארצי

    תצלומים: מרצדס-בנץ 

    בשלהי 2013 הציגה מרצדס את ה- V-Classהחדש: ואן פרימיום מעוצב, מפואר ועתיר טכנולוגיות. עם הדגם החדש מרצדס פונה לא רק לאלו שזקוקים לרכב היסעים מפואר, אלא גם אל קהל רוכשי מכוניות-נוסעים המחפש שילוב של יוקרה ושימושיות באריזה אחת, עם שבעה מושבים וכל היתרונות של תצורת ואן, אך עם עיצוב ותחושות כשל רכב כביש של מרצדס. גישה זו שונה מזו שאיפיינה את קודמו של ה-V-Class, הלוא הוא ה-Viano, שהיה אמנם רב-יכולות אבל עדיין יותר ואן נוסעים מאשר רכב פאר.

     

    Sensual Purity
    מרצדס מדברת על ה- V-Class בשפה אמוציונלית של חושניות ורגש, וזה לא מובן מאליו כשמדברים על ואן.  שפת העיצוב החדשה שבהשראתה עוצב ה- V-Class מכונה Sensual Purity והחושניות הזו מתקבלת בזכות קימורים וקיעורים במעטפת הרכב היוצרים משחקי אור וצל ותורמים למראה מחוטב. קו ידיות הדלתות הבולט והמקומר זורם מטה אל כיוון החרטום, ואת חלקה התחתון של הדופן משרטט קו תפוח מעט. אלו מעניקים לצללית ה- V-class מראה אתלטי ולא כזה מגושם המשוייך בדרך כלל לוואנים. מכסה המנוע מעוצב במעין V וגולש אל מסגרת הכרום של הגריל האנכי המוכר של דגמי הC-Class וה- S-Class העדכניים. פנסי LED מעוצבים ופתחי כניסת אויר צרים בחלקו התחתון של החרטום תורמים את שלהם לחזות הכוחנית, שלא לומר, ספורטיבית. העיצוב החלקלק והזורם של גוף הרכב משרת גם מטרה פרקטית ומשיג עבור ה-V-Class מקדם גרר של 0.31, הנמוך ביותר בסגמנט. 

    הטוהר החושני אינו מוגבל לעיצוב החיצוני. הדאשבורד של ה- V-Class מתאפיין גם הוא בקימורים עדינים ובקוים זורמים ונקיים. סביבת הנהג בנויה ומעוצבת באופן מוקפד, כמצופה מהמותג, עם חומרים נעימים למגע ובאיכות מרצדסית התורמת לתחושה שה- V-Class קרוב יותר ב-DNA שלו למכונית כביש משפחתית מרווחת מאשר ל"מוביל נוסעים" מסחרי. ואכן, ה-V חולק מאפייני עיצוב עם ה- C-Class וה- S-Class הנוכחיות. ההגה, למשל, משותף גם ל- C-Class וכך גם הדשבורד, ואפילו מכונית הפאר ה- S-Classתרמה כמה מרכיבים ואלמנטים עיצוביים מהקוקפיט היוקרתי שלה.

     

    רף חדש בבטיחות
    ה-V-Class נושא בשורה בטיחותית בפלח שלו עם שורה של מערכות בטיחות מתקדמות שהופיעו לראשונה במרצדס E-Class ו- S-Class, כאלו שטרם נראו בסגמנט רכבי ה-MPV אליו הוא משתייך.

    של לא פחות מאחת-עשרה מערכות עזר חדשניות מבוססות מצלמת רדאר וחיישנים מוצעות תחת השם הכולל Intelligent  Drive Mercedes. כסטנדרט, תמצאו מערכת עזר כנגד רוחות צד Crosswind Assist המסייעת לנהג לייצב את הרכב בעת משבי רוח חזקים,  ומערכת Attention Assist שמתריעה על מצב של חוסר ריכוז או נימנום של הנהג וממליצה על עצירה להתרעננות. כאופציה, מוצעות מערכות נוספות ובהן מערכת חנייה עצמית Active Parking Assist ו"חבילת חנייה" אופציונלית כוללת מצלמת 360 מעלות המספקת לנהג מידע ויזואלי מקיף המופיע על מסך התצוגה הראשי בדשבורד. אל התמונות מהמצלמות האחורית והקידמית מבוססות הרדאר, נוסף גם מבט-על ממעוף הציפור על סביבת הרכב הקרובה. זוהי אשליה אופטית וירטואלית שמפתיעה ביעילותה בתימרוני חנייה למשל.

    מערכת עזר למניעת תאונות Collision Prevention Assist אופציונלית מנטרת באופן רציף את המרחק בין הרכב הנע מלפנים ומספקת אזהרה קולית ו-ויזואלית כשהיא מזהה סכנת התנגשות. מערכת Distronic Plus, מהווה מאפיין חדש לחלוטין בסגמנט בו נמכר ה- V-Classוכוללת פונקציית Active Cruise Control המסייעת לנהג לשמור על מהירות קבועה וגם על מרחק קבוע מהרכב שמלפניו. במידת הצורך, המערכת מסוגלת לבלום ולהאיץ חזרה באופן עצמאי לחלוטין. אופציה נוספת, המזהירה מנסיעה בנתיב אסור היא הTraffic Sign Assist- ומערכת Lane Departure Warning מזהירה את הנהג בכל פעם שהרכב סוטה מהנתיב באמצעות ויברציות בהגה. מערכות בטיחות נוספות הן מערכת  Lane Keeping Assist, מערכת Blind Spot Assist ו- Adaptive ESP. מערכת מוכרת נוספת מבית מרצדס, ה-Pre-Safe האופציונלית, מזהה תאונה קרבה ומכניסה את חגורות הבטיחות וכריות האויר לכוננות ספיגה. גם מערכת זו חורגת מהמקובל בפלח ובו ה-V-Class מתחרה, וגם מהמקובל במרבית מכוניות הנוסעים היוקרתיות. 

    פנסי ה-LED  הקדמיים בטכנולוגיית Led Intelligent Light System מתאימים את עצמם באופן אוטומטי לתנאי הדרך ומערכת Highbeam Assist מאפשרת פיזור אלומת אור רחבה על הכביש לפנים מבלי לסנוור את הבאים ממול – אין סעיף בטיחות שהוזנח ב-V-Class החדש והוא מציע רמת בטיחות שמרבית מכוניות הנוסעים, שלא לדבר על רכבי היסעים, יכולים רק לחלום עליה.

     

    הנדסת אנוש ונוחות של לימוזינה 
    מערכת פיקוד מתקדמת, ה-Command Online, מרכזת את פונקציות השמע, הניווט והטלפון, יחד עם דפדפן אינטרנט מובנה, על מסך מגע הנטוע במרכז הדשבורד. על המערכת ניתן לשלוט מכל מושב ברכב דרך אפליקציה בסמארטפון. מערכת אינטגרלית נוספת היא ה-Linguatronic, להפעלה קולית של פונקציות שונות.

    כחלק מהמאמץ של מהנדסי מרצדס להנעים ככל האפשר את הנסיעה, נעשה שימוש ברכיבים ואמצעי בידוד חדשים שהביאו להפחתת הרעש בחלל ה-V-Class לרמות הנמוכות ביותר בסגמנט וכמעט למחצית מרמת הרעש ב-Viano המוחלף. זהו שיפור משמעותי עד מאד שמורגש בכל נסיעה. את מקומם של רעשי החוץ יכולים לתפוס צלילים ממערכת השמע האופציונלית מתוצרת Burmester הבוקעת מ-16 רמקולים ברחבי חלל הרכב.   

    מרצדס מציעה כאופציה, לראשונה ברכב MPV, מושבי נהג ונוסע בעלי תמיכה מארבעה כיוונים הכוללים איוורור בנקודות מגע הגוף עם מושבי העור. גם מערכת בקרת אקלים אוטומטית מתקדמת, ה-Thermotronic, מוצעת, ועם רדת החושך עוטפת תאורת לילה נעימה את הקוקפיט. 

    מושבי הנוסעים מציעים שלל אפשרויות לכיוונון ולסידור. שורת מושבי הנוסעים האמצעית יכולה להיות מוסבת לאחור ובכך ניתן ליצור מעין חדר ישיבות אינטימי. המושבים עצמם נוחים ומספקים תמיכה מצוינת, ושולחן אופציונלי מציע מספר פונקציות יעילות במיוחד עבור הנוסעים סביבו. אפשר להניח עליו צמד בקבוקי משקה או כוסות ואת הטלפון בגומחה ייעודית, אך בעת הצורך אפשר להזיז את השולחן החכם הזה על מסילה מבין המושבים אל מרכז "חדר הישיבות". בלחיצת כפתור השולחן מוגבה, וצמד משטחים נשלפים מתוכו, לעבודה או כמגשי אכילה.

    החלון האחורי יכול להפתח בנפרד מתוך יחידת הדלת האחורית הגדולה, ובעשותו כן הוא חושף משטח הטענה עליון שהוא בעל יכולת איחסון בעצמו ומכיל סלים מתקפלים ונשלפים, היושבים בתוך גומחות איחסון. כשהמשטח העליון מועבר למצב אנכי, גדל נפחו של תא המטען. הדלת האחורית כולה יכולה להיפתח חשמלית, גם ממרחק, וכך גם צמד דלתות הצד. לכל המאפיינים הללו חשיבות רבה בעת הסעת נוסעים עם מטען או בטיול.

     

    יכולות דינמיות גבוהות
    ה- V-Class מצויד במנוע הטורבו-דיזל המוכר בעל ארבעה צילידרים בנפח 2,143 סמ"ק ובשלוש רמות הספק: 136 כ"ס, 163 כ"ס וגירסה חזקה, ה-V 250 Blue Tec, עם יחידת כוח רעננה, רזה ויעילה יותר ממנוע ה-3 ליטר V6 דיזל הפורש אותו החליפה. מנוע ה-V250 מספק 190 סוסים ומשודך אל תיבת הההילוכים 7G-Tronic Plus המתקדמת המוצעת כסטנדרט בגירסה הבכירה. בגרסה זו הביצועים מרשימים במיוחד עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 9.1 שניות בלבד ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. המנוע עומד בתקן Euro VI בדירוג Gr I מה שהופך את ה- V-Class לרכב הראשון בסגמנט שמוצע עם מנוע העומד בתקן המחמיר ומצליח גם להשיג תצרוכת דלק של 5.7 ליטר לכל 100 ק"מ ופליטת פחמן דו-חמצני של 149 גרם לקילומטר, נתונים המציבים אותו כמוביל בסגמנט. 

    מבחינת ניהוג, ה- V-Class מוצע עם מערכת ה-Agility Control הקובעת את רמת השיכוך של המיתלים והוא הרכב היחידי בסגמנט שמציע את פונקציית ה-Agility Select שבמשולב עם תיבת ההילוכים האוטומטית ובלחיצת כפתור מציעה ארבעה מצבי נהיגה הקובעים את תגובת המצערת ואת תיזמון העברת ההילוכים: מצב Eco, Comfort, Sport, Manual. 

    ואן מסוג חדש
    מרצדס V-Class החדש הוא סוג חדש של ואן שיתאים לא רק לחברות הזקוקות לרכב היסעים מפואר, אלא גם למשפחות שתמיד רצו את השימושיות של ואן אבל לא רצו להתפשר על רכב מסחרי. עם ה-V-Class אין פשרות: לא בעיצוב, לא בבטיחות, לא בביצועים או באבזור, וגם לא בעמידות ובעלויות התפעול.

    כשחושבים על ואן של מרצדס (כמו הספרינטר או הויטו החדש), חושבים בראש ובראשונה על יעילות, על עמידות ועל פונקציונליות. ה-V-Class החדש נותן את כל אלו, אבל באותה העת מספק גם את כל מה שעולה לראש כשחושבים על מכונית של מרצדס – פאר, אבזור, ביצועים ועיצוב. זה כבר באמת ואן מסוג חדש. 

  • פרימיום ואן
    פרימיום ואן
    פרימיום ואן
    פרימיום ואן
    פרימיום ואן
    פרימיום ואן
    פרימיום ואן
כתבות נוספות
קטנה-גדולה כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
להתמקד בעיקר כתב: ד"ר חנן גולן
העתיד כבר כאן – משאית העתיד של מרצדס כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
ת.ז. משאית – מרצדס ארוקס החדשה כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
המובילים תחקיר: ד"ר מירב בלס | תצלומים: ארכיון כלמוביל, ארכיון אגד, מרצדס-בנץ
ישראל מעפילה ליורו כתב: שי רוזנפלד | תצלומים: מרצדס-בנץ
עידן הגז כתב:רוני נאק
חסכוני יותר, ירוק יותר, בטוח יותר כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ