King (very) Long

יוני 2018
  • היצע אוטובוסי קינג-לונג מתרחב עם הגעת ה-C13 האוטובוס הסיני היחיד בישראל עם מקום ל-60 נוסעים

    כתב: שי רוזנפלד

    תצלומים: גלעד ארצי

    מזה כמה שנים ששוק האוטובוסים בישראל עובר תהליך של שינוי. בעבר, השוק נשלט על ידי מותגים אירופאיים, אבל בשנים האחרונות חלקם של האוטובוסים הסיניים במכירות הולך וגדל. יש לכך כמה סיבות מרכזיות. הראשונה היא ההתקדמות המהירה של חברות האוטובוסים בסין. אלו השקיעו משאבים רבים בפיתוח ובהקמת תשתיות, ובשלב מסוים כושר הייצור שלהם עלה על הביקוש בשוק המקומי בסין והן החלו לייצא אוטובוסים לשווקים חיצוניים. כפועל יוצא, האוטובוסים שיועדו לאירופה למשל היו חייבים לעמוד בתקנות בטיחות וזיהום אוויר של השוק האירופי, תקנות שרלבנטיות גם לשוק הישראלי. הגורם השני הוא הפרשי המחיר של האוטובוסים הסיניים ביחס לאלו האירופאים ככלל, הודות לכושר הייצור הגבוה של הסינים, מחירם של אוטובוסים מתוצרת סין נמוך משמעותית מזה אל אוטובוסים אירופאיים. 

    התוצאה של תהליכים אלו היא שכיום יותר מ-40% מהאוטובוסים שנמכרים בישראל הם מתוצרת סין, אבל באותה נשימה יש לציין שהשוק לאוטובוסים עבר גם שינוי מבני. הייבוא המוגבר מסין הביא לחלוקה של השוק למותגי פרימיום וזאת לצד פלח משמעותי של אוטובוסי Low Cost. על אף השיפור באיכות המוצרים מסין, עדיין יש פער איכות בינם לבין המותגים האירופאיים המבוססים, פער שכאמור מתבטא גם במחיר. כל לקוח עושה את החשבון עבור עצמו איזה אוטובוס מתאים לו ולקהל הנוסעים שלו יותר, תוך לקיחה בחשבון של האיכות, האבזור, תנאי האחריות, עלויות התפעול וכו'.

    בכלמוביל זיהו את המגמה הזו כבר לפני כשלוש שנים, וחברו לאחד מיצרני האוטובוסים הגדולים והמבוססים בסין קינג-לונג. יצרן זה שנוסד בשנת 1988 הוא כיום מגדולי יצרני האוטובוסים עם כושר ייצור של כ-20,000 אוטובוסים ו-30,000 וואנים בשנה. מאז היווסדו, ייצר קינג-לונג כ-400,000 רכבי היסעים וכ-80,000 אוטובוסים שיוצאו אל מחוץ לסין ל-130 מדינות שונות. בשנת 2016 לבדה יוצאו למעלה מ-10,000 אוטובוסים מתוצרת קינג-לונג למדינות מחוץ לסין.

    לאחר אפיון מדוקדק וחסר פשרות של המוצרים לשוק הישראלי, החלה כלמוביל לייבא ארצה את אוטובוסי קינג-לונג ולשווקם בשוק המקומי. המפעילים הישראלים מצאו באוטובוסים של קינג-לונג, המידיבוס C10 והאוטובוס C12, מוצרים מתקדמים בעלי מפרט עשיר ותפעול קל ונוח. האוטובוסים הוכיחו את עצמם כמשתלמים, והפופולריות שלהם הולכת וגדלה.

    עתה, היצע האוטובוסים של קינג-לונג בישראל מתרחב, עם בשורה אמיתית בדמות האוטובוס הסיני הראשון בעל 60 מושבים (59+מדריך+נהג). זוהי הפעם הראשונה שבה מוצע אוטובוס Low Cost בפלח זה שעד עתה נשלט על ידי מותגים אירופאיים בלבד.

    ה-C13 הוא למעשה גרסה מוארכת של ה-C12 המוכר והמוכח. לאורך הכולל התווספו 700 מ"מ שמאפשרים כאמור מקום ל-59 נוסעים ומדריך, וגם מגדילים את נפח ההטענה. האורך הכולל של האוטובוס הוא 12.990 מטרים עם בסיס גלגלים של 6.790 מטרים.

    המפרט הטכני מרשים עם מנוע קאמינס EUTO VI בנפח 8.9 ליטרים שמפיק 400 כוחות סוס ב-2,100 סל"ד ומומנט של 1,695 נ"מ ב-1,400 סל"ד נמוכים. תיבת ההילוכים האוטומטית ZF ECOLIFE כוללת מאיט אינטגרלי ו-6 כריות אוויר מבטיחות נסיעה נוחה ונעימה. גם רמת הבטיחות גבוהה עם בלמי דיסק לכל הגלגלים ומערכת בלמים מתוצרת WABCO עם EBS ו-ESC.

    אחד היתרונות של ה-C13 הוא מפרט האבזור העשיר כמעט כל מה שמוצע אצל אחרים כאופציה, מתקבל כאן כסטנדרט: בלם תחנה, Active Cruise Control, מערכת VDO CAN, מערכת ECAS, יחידת בקרה ללחץ אוויר בצמיגים, כספת לנהג, שני מסכי LED, שקע USB ותאורה לכל נוסע, 3 מיקרופונים, מזגן גג עם יחידה עצמאית לנהג, מושב ISRI לנהג ועוד ועוד.

    ה-C13 מהווה בשורה של ממש בפלח האוטובוסים, ולקוחות רבים כבר בו. משלוח ראשון של כ-15 אוטובוסים כבר הגיע ארצה ונמכר לחברות כמו אגם תיור, גיגי טורס, בון תור, גלגלי הכפר, עוז הסעות, הסעות דרכנו, דרכי נועם, מטיילי האושר ועוד. עשרות אוטובוסים נוספים שכבר הוזמנו נמצאים בשלבי ייצור שונים במפעלי קינג-לונג בסין.

    ה-C13 מרשים לא רק בנתונים ובמפרט אלא גם בעלויות תפעול נמוכות עם אחריות ל-3 שנים או 300,000 ק"מ ואפשרות להסכמי אחזקה גם לתקופות ארוכות יותר.

    דגם חדש ואטרקטיבי זה מהווה רק סנונית ראשונה בהיצע של קינג-לונג בישראל שיתרחב עוד יותר במהלך התקופה הקרובה. ל-C10, C12 ועכשיו גם C13, יתווספו בקרוב גם אוטובוסים לתחבורה ציבורית הן עירוני נמוך רצפה והן בין-עירוני, והמידיבוס של קינג-לונג שעבר מתיחת פנים שהופכת אותו למודרני ולמשתלם אף יותר מבעבר. יש למה לחכות! 

  • King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
    King (very) Long
כתבות נוספות
העתיד כבר כאן – משאית העתיד של מרצדס כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
עידן הגז כתב:רוני נאק
פרימיום ואן כתב: גלעד ארצי | תצלומים: מרצדס-בנץ
חסכוני יותר, ירוק יותר, בטוח יותר כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
פתרונות טכנולוגיים לניהול הובלה והיסעים כתב: חנן גולן | צילומי מסך/אתרי החברות
המובילים תחקיר: ד"ר מירב בלס | תצלומים: ארכיון כלמוביל, ארכיון אגד, מרצדס-בנץ