אדון האורווה

יוני 2018
  • מגזין

    באורווה של כריסטוף סנדמן יש לא רק הרבה מאוד סוסים אלא גם 155 משאיות, ובכל זאת הוא מצליח לשלב בינם ובין המקצוע לתחביב שלו

    כבר יותר מרבע מאה שכריסטוף סנדמן מצליח לשלב בהצלחה בין המקצוע לתחביב שלו. סנדמן בן ה-49, מאזור סקסוניה התחתונה שבגרמניה, שולט ביד רמה בחברת ההובלות שלו Sandmann Transporte, ובנוסף לכך הוא גם פעמיים אלוף העולם ושמונה פעמים אלוף גרמניה בספורט המאתגר של נהיגה בכרכרה בעלת ארבעה סוסים.

    התשוקה לספורט הזה רצה במשפחתו של סנדמן. "אבא שלי והכרכרה שלו השתתפו בתחרויות ובגיל 15 גם אני נדבקתי בחיידק הנהיגה וכשהגעתי לגיל 18 התחלתי להשתתף בתחרויות בעצמי. אחרי ההצלחות שצברתי בתחרויות באירופה ובעולם כולו, היום אני גאה בעובדה שבתי אנה ממשיכה גם היא את המסורת הספורטיבית הזו".

    סנדמן מתחרה בספורט שנקרא Combined Driving. זהו ספורט וורסטילי שמורכב משלוש תת-קטגוריות: דרסאז' (Dressage), קרוס-קאנטרי שמכונה גם מרתון, ונהיגת מכשולים בין שורות של קונוסים. כדי לזכות במקום על הפודיום, צריך להציג יכולת גבוהה מאוד בכל אחת משלוש הקטגוריות, וזוהי הסיבה שנהגי הכרכרות הטובים בעולם הם כמעט ללא יוצא מן הכלל מקצוענים שמקדישים לכך את כל זמנם.

    כריסטופר סנדמן שעוסק בספורט הזה כתחביב, הוא אחד מאותם יוצאים מן הכלל. "הספורט דורש הרבה מאוד מהנהג ומהסוסים, והדרישות רק הולכות וגוברות עם הזמן" הוא הסביר. "נהיגת Four-in-hand עם כרכרה הרתומה לארבעה סוסים היא במידה רבה הפורמולה 1 של נהיגה בכרכרות: היא דורשת מהסוסים מקסימום דיוק, כוח וסיבולת, וגם ציוד מעולה ואמון הדדי בין הנהג לסוסים. גורם מרכזי נוסף בספורט הזה שצריך תמיד לזכור אותו הוא שזהו ספורט קבוצתי".

    כשהוא לוקח חלק בתחרויות ארציות או בין-לאומיות, סנדמן תמיד מוביל עימו הרבה מאוד ציוד: לפחות שתי כרכרות, האחת לדרסאז' והשנייה למרתון, ועד חמישה סוסים שגם אותם צריך להוביל. אל אלו יש להוסיף גם את כל הציוד הנלווה, כולל רתמות, מספוא וכל מה שהסוסים עשויים להזדקק לו במהלך המסע.

    הפתרון לקושי הלוגיסטי הזה הגיע בדמות מרצדס אקטרוס 2541 L 6X2 משנת 2007. המרכב נבנה על ידי חברת Müller הבווארית שמתמחה בייצור נגררים להובלת סוסים. בנוסף למרחב מחייה נדיב לשישה אנשים, יש בו גם מקום לעד שישה סוסים והודות למערכת ה-Telligent Roll Control של האקטרוס, הסוסים נהנים מנסיעה רגועה ונוחה הרבה יותר מאשר בנגרר רגיל שבו סנדמן מוביל את הכרכרות.

    כדי להיות תחרותי בענף נהיגת הכרכרות חייבים להתאמן, והרבה. סנדמן, פעמיים אלוף העולם, הסביר: "מתחם האימונים שלנו גובל בשטחה של חברת ההובלה, וכך אני יכול להתאמן שעה-שעתיים כמה פעמים ביום. רק לאחרונה נערכה אליפות גרמניה ממש כאן אצלנו לעיני קהל צופים גדול".

    לאחר תקופת התמחות כפקיד במשרד והשלמה של הכשרה טכנית במכללה, סנדמן הגיע בשנת 1992, בטעות בעצם, לענף ההובלה. "הודות לעזרה ממכרים הצלחתי לרכוש משאית במחיר משתלם והתחלתי לעבוד כבעלים-נהג עבור חברת לוגיסטיקה גדולה. במהלך 25 השנים שחלפו, העיסוק הזה התפתח לחברת Sandmann Transporte. כיום, החברה מתמחה בהובלת רכבים מסחריים, מכוניות פרטיות, מיכון חקלאי, וכמובן גם סוסים.

    החברה מעסיקה 230 עובדים, מובילה כ-50,000 כלי רכב ומייצרת מחזור בהיקף של כ-35 מיליון ארו לשנה. צי החברה מונה 155 משאיות, מרביתן מתוצרת מרצדס. "האטגו יעילה במיוחד עבורנו הודות להיותה חסכונית מאוד, והאקטרוס מתאימה להובלת מטענים כבדים" הסביר סנדמן. המוביליות בהן הוא משתמש הן מתוצרת FVG הגרמנית עבור כלי רכב מסחריים, ולהובלת מכוניות פרטיות משמשים נגררים של קשבורר. "המשאיות שלנו מצויידות בכל מערכות הבטיחות והסיוע לנהג הקיימות", הוא הסביר, "האתגרים בתחום הלוגיסטיקה מתעצמים כל הזמן, וזה מרגיע מאוד לדעת שאתה לא צריך לדאוג כל הזמן בנושאי איכות ובטיחות באורווה הפרטית שלך" הוא סיכם.

  • אדון האורווה
    אדון האורווה
    אדון האורווה
    אדון האורווה
כתבות נוספות
המובילים תחקיר: ד"ר מירב בלס | תצלומים: ארכיון כלמוביל, ארכיון אגד, מרצדס-בנץ
העתיד כבר כאן – משאית העתיד של מרצדס כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
קטנה-גדולה כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
פתרונות טכנולוגיים לניהול הובלה והיסעים כתב: חנן גולן | צילומי מסך/אתרי החברות
ת.ז. משאית – מרצדס ארוקס החדשה כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
חסכוני יותר, ירוק יותר, בטוח יותר כתב: חנן גולן | תצלומים: מרצדס-בנץ
גם נקי, גם חסכוני תצלומים: מרצדס-בנץ