מגזין כלמוביל

מרצדס ויטו חוגג חצי יובל

רכב העבודה המעוצב והיעיל של מרצדס חוגג 25 שנים להשקתו, עם מתיחת פנים שמשדרגת עוד יותר את האיכויות שלו ומוסיפה גרסת eVito חשמלית טהורה

כתב: מתן גלבר

באמצע שנות התשעים של המאה שעברה, החלה מרצדס בחידוש מקיף של ליין המסחריות שלה. הראשון היה הספרינטר שהוצג בשנת 1995, וכמה חודשים לאחר מכן, ב-1996, הוצג לציבור דגם מסחרי חדש נוסף שנועד להחליף את ה-MB 100 D הוותיק: מרצדס ויטו. ההשקה לתקשורת ולאחר מכן לציבור נערכה במדריד, שכן ייצור הויטו החדש יועד למפעל של מרצדס-בנץ בויטוריה שבספרד, אותו מפעל שייצר את ה-MB 100. כבר בעת ההשקה, הציע הויטו סטנדרטים גבוהים במיוחד של נוחות נסיעה ונהיגה, קלות תפעול, ארגונומיקה והנדסת אנוש. לצד כושר העמסה של עד טון אחד, או לחלופין הסעה של עד שמונה נוסעים, הציע הדגם החדש ביצועים מצויינים וקלות ניהוג של רכב פרטי.

בשנת 2004 הושק הדור השני, עם רמות גבוהות עוד יותר של נוחות וביצועים ועיצוב מודרני ושובה עין. בדור זה נעשתה חלוקה בין הדגמים שנועדו להובלה והיסעים והמשיכו לשאת את שם הדגם Vito, לבין אלו המפוארים יותר שיועדו בין השאר גם לסגמנט ה-Motorhomes הפופולרי מאוד וזכו לשם חדש – Viano שמאוחר יותר השתנה ל-V-Class. הויטו של שנת 2004 היה הואן הראשון שצוייד במערכת ESP אדפטיבית כסטנדרט, והיצע הדגמים היה רחב מבעבר וכלל מגוון רחב של יחידות הנעה.

הויטו זכה בשנת 2010 למתיחת פנים מקיפה במסגרתה עשר שנים לאחר מכן הגיע תורו של הדור השלישי, עם שדרוג עיצובי, שינוי היצע יחידות ההנעה ואימוץ של מנועי ה-2.2 ליטרים מהספרינטר המצליח.

בשנת 2014 הושק הדור השלישי, מעוצב, וורסטילי, נוח ובטוח עוד יותר, עם תיבת הילוכים 7G-TRONIC, מערכות בטיחות מתקדמות ואפילו סייען חניה אקטיבי Active Park Assist. בדור זה הוצעה לראשונה גם גרסת הנעה קדמית יעילה וחסכונית, זאת בנוסף לגרסאות ההנעה האחורית וההנעה הכפולה שהוצעו כבעבר.

בשנה שעברה חשפה מרצדס את מתיחת הפנים של הויטו ובתוכה מגוון רחב של חידושים: עיצוב מלוטש עוד יותר, מנוע 239 כוחות סוס חדש, תיבת 9G-TRONIC בכל הגרסאות, מערכות בטיחות אקטיביות, סביבת נהג חדשה עם מערכת מולטימדיה, מערכת מתלי אוויר AIRMATIC כאופציה ועוד.

החידוש המרכזי אולי בויטו הנוכחי מגיע בדמות הגרסה החשמלית הטהורה eVito. לויטו החשמלי מנוע (חשמלי כמובן) בעל הספק של 150 קילו-וואט עם סוללת ליתיום-יון המותקנת בתחתית המרכב ומערכת בלימה רג'נרטיבית לאגירת אנרגיה. טווח הנסיעה הוא עד 421 קילומטרים והמהירות המרבית היא 140 קמ"ש בגרסה הרגילה או 160 קמ"ש עם תוספת אופציונלית.

הדור האחרון של הויטו זכה להצלחה רבה עם למעלה מחצי מיליון יחידות שנמכרו מאז השקתו ב-2014. חגיגות חצי היובל של הויטו מתמזגות עם הצגת ה-eVito החדש, שמדגימה את העדכניות והרלבנטיות של דגם מצליח זה, גם 25 שנים לאחר השקתו.

לאן ממשיכים מכאן?
נשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה או בקשה.

ידוע לי שהפרטים שמסרתי לעיל ייכללו במאגרי המידע של קבוצת כלמוביל בהתאם למדיניות הפרטיות

מאשר/ת קבלת פניות שיווקיות, מידע על מבצעים והטבות לרבות בדוא״ל /sms /ווטסאפ מקבוצת כלמוביל.

הפרטים מולאו בהצלחה
תודה שפנית אלינו, נחזור אליך בהקדם האפשרי