25 שנים לספרינטר

הכוכב של כלמוביל

הדגם המסחרי המצליח ביותר של כלמוביל חוגג חצי יובל – זמן מצוין להיזכר בהיסטוריה שלו, בעולם ובשוק המקומי.

כתב: מתן גלבר
תצלומים: מרצדס-בנץ, ארכיון כלמוביל

לפני קצת יותר מעשרים וחמש שנים, ב-23 בינואר 1995, נחשף לראשונה מרצדס ספרינטר החדש. במרצדס השקיעו רבות בדגם החדש, הרבה מעבר למה שהחברה השקיעה בעבר בפיתוח וואנים, וגם הדרך בה בחרה החברה להשיק את הדגם החדש היתה לא שגרתית: כ-500 ספרינטרים חדשים לגמרי יצאו את שערי המפעל בדיסלדורף, ונסעו ישירות משם ישירות אל מרכזי המכירה.

הספרינטר, שהחליף את דגם T1 האגדי, היה ראשון בתחומים רבים והציב רף חדש לכלי רכב מסחריים בעלי משקל כולל של עד 4.6 טון. הוא היה למשל הראשון שצויד בבלמי ABS כסטנדרט, וגם הדגם המסחרי הראשון של מרצדס שזכה לשם ולא לכינוי המורכבי מספרות ואותיות. כבר בשנת ההשקה הציגה מרצדס ספרינטר בעל הנעה חשמלית (Sprinter 308 E), ובאותה השנה הוא גם זכה בתואר "וואן השנה 1995" היוקרתי.

השקת הספרינטר בשוק האירופי הביאה גם ליצירתו של פלח חדש ומובחן של וואנים שהאירופים מכנים "Sprinter Class". דגם זה זכה להצלחה אדירה מתחילת שיווקו ולאורך השנים, עם מתיחת פנים בשנת 2002, הצגת הדור השני בשנת 2006, מתיחת פנים נוספת ב-2013 והצגת הדור החדש והנוכחי לפני כשנתיים. משני הדורות הראשונים של הספרינטר, עד שנת 2018, נמכרו כ-3.4 מיליון יחידות, ביותר מ-130 מדינות שונות בכל רחבי העולם.

הספרינטר הוכיח את עצמו לאורך השנים כוואן וורסטילי במיוחד, שניתן להתאימו למגוון כמעט בלתי מוגבל של שימושים. לצד הגרסאות הרגילות שיצאו ממפעלי מרצדס, ספרינטרים הוסבו לכל שימוש אפשרי, החל בקאמפרים מפוארים בעלי הנעה כפולה, דרך ספרינטר מזנון נייד ("גזלן"), ספרינטר עם רכינה, ספרינטר עם מנוף-סל ויעד למעבדות ניידות, רכבי חילוץ ועוד ועוד. העובדה שכבר בדור השני הוא הציע יותר מאלף שילובים של משקל כולל, תא נהג, מרחק סרנים, מנוע, תיבת הילוכים, הנעה וגובה גג, הפכה אותו למה שמכנים במרצדס Jack of all Trades. בדור הנוכחי, יש כבר יותר מ-1,700 קונפיגורציות שונות של מרכב והנעה. 

הספרינטר של כלמוביל

הדגם פורץ הדרך של מרצדס הגיע לישראל לראשונה בשנת 1996 ושיווקו בקנה מידה רחב החל בשנה שלאחר מכן. הססמה שהובילה את מסע הפרסום שלו היתה "המובילה המובילה" – אז התייחסו אליו כמסחרית ולא כוואן ומכאן השימוש בלשון נקבה. זכר או נקבה, הספרינטר אכן הוביל – גם את הסחורה וגם את טבלאות המכירות.

מאז תחילת המכירות בישראל ועד הגעת הדגם הנוכחי בשלהי שנת 2018, נמכרו בישראל כ-24,000 ספרינטרים, כמות מצטברת שמשקפת למעלה מאלף יחידות לשנה, בכל שנה. אלו הם נתונים חסרי תקדים עבור דגם בודד בפלח הוואנים המסחריים.  מרבית הספרינטרים שנמכרו, בוודאי במהלך השנים בהם שווק הדור הראשון, היו בתצורת וואן סגור או בגרסאות היסעים, עם הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית. עד היום ניתן לחזות בספרינטרים מהדור הראשון כשהם נוסעים בכבישי ישראל, וממשיכים להוביל, גם אחרי יותר מעשרים שנים.

הספרינטר הנוכחי, דור שלישי, שהושק בשנה שעברה ממשיך להוות את הבחירה הטבעית של אלו שרוצים את הוואן המתקדם, היעיל והבטיחותי ביותר שיש. כיום, יותר ויותר לקוחות בוחרים בתיבת הילוכים אוטומטית וגם הדגמים בעלי משקל כולל של 3.5 טון שאינם דורשים רישיון ג' זוכים לפופולריות רבה. לצד היתרונות המוצריים של הספרינטר, יש לו יתרונות נוספים ומהותיים שמשווקים כחקל מחבילת השירותים Colmobil Pro: מערכת תקשורת ובידור MB Connected מקורית מבית כלמוביל, פתרונות מימון בהתאמה אישית, ליסינג תפעולי עם אפשרות לרשום את הרכב על שם הלקוח ועוד.

עשרים וחמש שנים לאחר שהגיע לראשונה לישראל, מרצדס ספרינטר ממשיך להוביל, באיכות, בבטיחות, בטכנולוגיה וגם בשירותים הנלווים – בדיוק כפי שגרסה ססמת המכירות המקורית שלו: המוביל המוביל (הפעם בלשון זכר…).

לאן ממשיכים מכאן?
נשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה או בקשה.

ידוע לי שהפרטים שמסרתי לעיל ייכללו במאגרי המידע של קבוצת כלמוביל בהתאם למדיניות הפרטיות

מאשר/ת קבלת פניות שיווקיות, מידע על מבצעים והטבות לרבות בדוא״ל /sms /ווטסאפ מקבוצת כלמוביל.

הפרטים מולאו בהצלחה
תודה שפנית אלינו, נחזור אליך בהקדם האפשרי