מגזין כלמוביל

שינוי פרדיגמה – ליסינג תפעולי לרכבי היסעים

תחום ההיסעים סובל מאוד בתקופת הקורונה והמפעילים מתקשים להתמודד עם אי הוודאות – לכלמוביל יש פתרון והיא הראשונה להציע עסקאות ליסינג תפעולי לרכבי היסעים

כתב: ד"ר חנן גולן
תצלומים: כלמוביל, מרצדס

 

מגיפת הקורונה השפיעה רבות על הכלכלה, חלק גדול מענפי המשק הושבתו מפעילות לתקופות ארוכות והרבה מאוד חברות נאלצו לחשב מסלול מחדש ביחס לפעילות שלהן. ענף ההיסעים למשל סבל מסגירת שדה התעופה ומהירידה החדה בתיירות שהשפיעה על חברות היסעים ועל מורי דרך, הביקוש למוניות ולתחבורה ציבורית ירד במהלך הסגרים והשבתת מערכת החינוך פגעה בפעילות הסעות התלמידים.

שינויים אלו גרמו לחברות רבות בתחום לשקול מחדש את אופן הפעילות שלהם, כאשר המרכיב המרכזי שהם נאלצו להתמודד איתו היה אי הוודאות. בכלמוביל הובלה והיסעים נערכו למפנה הזה בשוק, ובמהלך החודשים האחרונים החלו להציע עסקאות ליסינג תפעולי לרכבי היסעים. שוחחנו עם מנהל חטיבת ההיסעים איציק תורג'מן כדי להבין מה עומד מאחורי המהלך הזה וכיצד הוא נותן מענה לתנאים המיוחדים שנוצרו בשוק בעקבות המחלה.

ש: מתי התחלתם בפעילות ליסינג תפעולי לרכבי היסעים ומה הביא אתכם להציע עסקאות כאלו לראשונה?

ת: "הפעילות בתחום הליסינג התפעולי לרכבי היסעים החלה לפני מספר חודשים ותופסת תאוצה בתקופה האחרונה. מה שאנו מציעים זו עסקה שכוללת בתוכה את כל מרכיבי הרכב, בעם מעבר מבעלות על רכב לתשלום על השימוש בו בלבד. זה מתחיל עם פקדון נמוך שחוזר בסוף התקופה, ולאחר מכן הלקוח משלם תשלומים חודשיים קבועים שכוללים את מה שקשור לרכב: אחזקה, שבר, ביטוח, רישוי… היתרון המרכזי עבור הלקוח הוא שברגע שהוא בוחר בעסקה כזו, הוא יודע בדיוק מה העלות של הרכב ויכול לחשב גם את העלות המדוייקת לקילומטר. מבחינה זו, הוא בעצם מבטל את אי הוודאות ואת הסיכון שכן העלות קבועה וידועה מראש".

"כשקונים רכב יודעים כמה משלמים עבורו, אבל יש במשוואה עוד נעלמים רבים, הלקוח לא יודע למשל באופן מדוייק מתי הוא יצטרך להחליף בלמים או מצבר וכמה זה יעלה לו, הוא גם לא יודע מה יהיה ערך הגרט – בעסקת ליסינג תפעולי לא צריך להתעסק עם כל הדברים הללו וכל הפינות סגורות".

ש: אז למה בעצם לא הצעתם עסקאות כאלו גם בעבר?

ת: "עד לאחרונה לא היה ביקוש, אבל זה הולך ומשתנה וכיום לקוחות מבקשים הצעות לליסינג תפעולי גם לרכבי היסעים. הגענו למסקנה שכלמוביל כחברה גדולה ומבוססת יכולה להציע ללקוחות את הפתרון הזה, יש לנו מרכזי שירות בפריסה ארצית, ביטוח ומימון In House… זה נכון עבורנו להיות בתחום ולנצל עבור הלקוחות את כל היכולות שלנו".

ש: האם לקורונה היתה השפעה על הביקוש לעסקאות ליסינג תפעולי?

ת: "השנה החולפת שבה היו אלמנטים רבים של אי וודאות גרמה ללקוחות לחפש את הוודאות המוחלטת. שנת הקורונה השפיעה מאוד על תחום ההיסעים – התיירות בהקפאה כבר שנה, שדה התעופה שמזין את תחום ההיסעים אינו פועל, משרד החינוך פועל חלקית – כל אלו גרמו לשינויים וללקוחות יותר קל לקחת החלטה שמגדרת את הסיכונים".

ש: אילו סוגי לקוחות פונים אליכם?

ת: "לקוחות מכל הסוגים מתעניינים אבל בעיקר כאלו קטנים ובינוניים. ללקוחות גדולים יש הרבה פעמים פעילות אחזקת רכב בתוך החברה עם רשת מוסכים משלהם, אבל גם הם כבר מתחילים לבדוק את הנושא מתוך ההבנה שמעבר לחכירה יכול לבטל להם הרבה מאוד תשומות בעסק. אם יש לך למשל מרכזי שירות שאתה מתפעל או אנשים שעוסקים בתיקונים, בחלפים או בניהול מו"מ על מחירים, בתאונות… הליסינג התפעולי מייתר את כל אלו שכן הכול כלול, ברור וידוע מראש. אנחנו בעצם לוקחים אלינו הרבה מהדברים שכיום הלקוח עושה וחוסכים לו הרבה מאוד בתקורות. תחשוב על זה אפילו מהזווית של הנהלת חשבונות – במקום עשרות חשבוניות על כל טיפול, החלפת צמיג או וישרים, יש חשבונית אחת חודשית שמרכזת את הכול".

ש: במה זה שונה מליסינג תפעולי בתחום ההובלה?

ת: "אצל חלק גדול מלקוחות ההובלה הרכב הוא לא מרכז הפעילות. אם זו רשת סופרמקטים או רהיטים למשל, ההובלה היא לא ליבת הפעילות שלהם אבל הם עדיין צריכים את המשאיות. בתחום ההיסעים לעומת זאת, לפחות עד היום, הרכב הוא מרכז העולם וחלק גדול מההתעסקות היא עם צי הרכבים. זה שוק שצריך עדיין ללמוד את התהליך ואת היתרונות של ליסינג תפעולי, אבל הן קיימים גם בו ואפילו יותר מאשר בתחומים אחרים. כשניגשים למכרז למשל אחד הדברים החשובים ביותר זה לדעת כמה עולה לך קילומטר נסועה ואם אתה יודע את הנתון האמיתי והמדוייק אתה יכול להיות הרבה יותר ממוקד ונכון במתן ההצעה. הליסינג התפעולי נותן וודאות ומאפשר ללקוחות לעשות פחות טעויות, להיות יותר חדים וממוקדים וגם לזכות ביותר מכרזים".

"עד היום חברות היסעים התעסקו המון במו"מ עם מרכזי שירות, ברכישת חלפים, בתאונות ובימי השבתה… בליסינג תפעולי כל זה נחסך מהם כי לא צריך למשל מישהו שיתעסק בביטוחים או באחזקה. אז נכון, יש לזה עלות מן הסתם, אבל צריך להסתכל לא רק על עלות הרכב והעסקה, אלא על ההשפעה על העסק באופן כללי, על התשומות שנחסכות ועל התקורה שיורדת בעקבות כך. זה שינוי פרדיגמה, במקום בעלות על רכבים עם כל כאב הראש שמתלווה לזה, עוברים לשלם רק על השימוש. זה חוסך לא רק עלויות ישירות אלא גם הרבה מאוד עלויות עקיפות".

ש: אתה יכול לתת דוגמה לחברות בתחום שבחרו בליסינג התפעולי של כלמוביל?

ת: "אנחנו נמצאים בתחילת הפעילות, מסרנו רכבים ראשונים במהלך נובמבר-דצמבר 2020, וכרגע מציעים עסקאות בעיקר למרצדס ספרינטר בכל גרסאותיו עם 14, 16,19 או 23 נוסעים. אני מעריך שבקרוב נתרחב גם לתחומי האוטובוסים, המוניות ומורי הדרך ובסופו של דבר אנחנו מאמינים שהליסינג התפעולי לרכבי היסעים יהווה סביב 15% מהפעילות שלנו. עד היום חתמנו עסקאות עם חברות כמו קבוצת יחד, י.ח.ס הסעות, רן-שי, חנן מסיעי מעלה אדומים, מ.ק. הסעות וחברות נוספות".

ש: מה היתרונות של כלמוביל ביחס לחברות אחרות בתחום?

ת: "ראשית, למיטב ידיעתי אנחנו הראשונים להציע ליסינג תפעולי לרכבי היסעים וכרגע אנחנו די בודדים בשוק. מעבר לכך, יש לנו הרבה מאוד יתרונות שנובעים מהמעמד של כלמוביל כיבואנית הרכב המובילה בישראל. ראשית יש לנו היצע מוצרים רחב מאוד ופתרון לכל יישום – אוטובוסים, מיניבוסים, וואנים, מוניות… יש לנו פריסה ארצית של מרכזי שירות מקצועיים, יש לנו מימון וביטוח In House עם גמישות רבה יותר ובלי צורך לפנות לחברה חיצוןנית, יש לנו רשת טריידאין שמאפשרת לנו להתמודד עם הרכבים שחוזרים בסוף העסקה. בשורה התחתונה, אנחנו נותנים פתרון מלא ומעטפת שלמה ואיכותית, כולה מבית כלמוביל".

 

לאן ממשיכים מכאן?
נשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה או בקשה.

ידוע לי שהפרטים שמסרתי לעיל ייכללו במאגרי המידע של קבוצת כלמוביל בהתאם למדיניות הפרטיות

מאשר/ת קבלת פניות שיווקיות, מידע על מבצעים והטבות לרבות בדוא״ל /sms /ווטסאפ מקבוצת כלמוביל.

הפרטים מולאו בהצלחה
תודה שפנית אלינו, נחזור אליך בהקדם האפשרי