בפתחה של מהפכה – ליסינג תפעולי למשאיות

על ההזדמנויות שיוצר הליסינג התפעולי למשאיות ואיך זה יתרום להגדלת הפריון בעסק

מודל הבעלות על משאיות בישראל משתנה באופן מהותי.
על ההזדמנויות שיוצר הליסינג התפעולי למשאיות ואיך זה יתרום להגדלת הפריון בעסק

כתברוני נאק
תצלומים: דיימלר מרצדס

שוק הרכב עובר עכשיו טלטלה אמיתיתבפעם הראשונה בתולדות התעשייה שאין כאן התקדמותאבולוציהאיטית עקב בצד אגודלאלא מהפכה של ממשהחל מטכנולוגיות חדשות החודרות לכל המוצרים של יצרניות הרכב ומאפשרות למשל להפחית מעומס העבודה על הנהג עם בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הנסיעה אוטומטית לקצב התנועה בכבישיש שמירת נתיב אקטיבית – המתקנת סטיה מנתיב של נהג אשר דעתו הוסחה אולי מטלפון ניידיש פקודות קוליות במערכות הרכב המקוריות אשר מאפשרות לעשות כמעט הכל – מלהוציא שיחה ועד לבחון את מחשב הדרך – מבלי להוריד ידיים מההגהואלו הדברים שרק בקצה הקרחון – יש עוד נושאים רביםממערכות הנעה חכמותתאי דלקומנועים חשמלייםניהול ציי רכב מרחוק וניטור מיקום ופעילות בכל רגע ועוד.

שינוי בתפיסת הבעלות

אבל אולי המהפכה המשמעותית והקרובה ביותר היא השינוי במודל הבעלות על הרכבאו במקרה שלנו – המשאיתאם עד לא מזמן כדי שתהיה לך משאית – היה עליך לקחת הלוואה מהבנקאו לחסוך הון משמעותי כדי להגיע לסוכנות הרכב – ולהשאיר הכל שם בתמורה לצרור מפתחות חדשהיום המצב מתחיל להשתנות ובמהירותבעלי ציים רבים מבינים שלא כדאי להם לשלם על המשאית עצמה כשהם יכולים לשלם רק על השימוש בהמשהו ברוח של למה לקנות פרה בשביל כוס חלבמה גם שההוצאות לא מסתכמות רק בקניה של הכליאף אחד לא רוצה לאבד אחריות על משאית חדשה ויקרה ולכן מקפידים על ביצוע טיפולים כמו שכתוב בספרמה שאי אפשר להימנע ממנו זה אבדן הערךדבר שכל בעל רכב בישראל צריך להתמודד איתוונכון שכאשר יש מותג חזקעם מערך שירות מקצועיוביקוש בציבור אז ירידת הערך מתונה יחסית – ובכל זאת מדברים על אלפי שקלים רבים בכל שנה.

פתרון מכיל

ליסינג תפעולי אינו דבר חדש בעולם התובלהכאשר מסורתית בקבוצת הוואנים את הליסינג עשו חברות הליסינג הגדולות והמוכרת – ובמשקלים הגדולים יותרטיפלו היבואניות – בתחילה במשאיות הקלות של 7.5 טונות ובהמשךככל שגברה הדרישה גם למשקלים של 10 ו-15 טונותכאשר הדרישה מגיעה בעיקר מחברות ההפצה הגדולות אשר מחזיקות כמות גדולה של כלי רכביחד עם זאת לא כל 100% מכלי הרכב היו בליסינג – רק כ-30% מהסגמנט וזה משאיר הרבה מקום לגדול ולהתרחב.

מרצדס אשר הספרינטר שלה הוא המוביל את הקבוצה שלו מאז הושק בשנת 1995, החלה לחוות דרישה הולכת וגובר מצד לקוחות אשר חוו את היתרונות של הליסינג התפעולי במסגרות אחרות – כאשר אחד היתרונות הבולטים הוא שכל נושא התחזוקה והתפעול שלה "נופלעל מרצדס ולא על הלקוח.

בקבוצת המשאיות הקלות כלמוביליבואנית מרצדסהחלה לשווק את FUSO כאשר הדרך הטובה ביותר להחזיר את המותג הזה לשוק הישראלי השמרני הוא דרך הליסינג התפעולידרך אשר מבטלת לגמרי את החשש הטבעי שיכול להיות במעבר למשאית חדשה ולא מוכרת (בעת השקתה) – בעצם זה מעביר את כל הסיכון לצד של היבואן בזמן שהלקוח יכול להתרכז בעבודהגם התוספת החשובה של מסחריות יונדאי לקבוצה רק חיזקה את הדרישה של השוק למודל המוצלח הזהוהפעילות לא מוגבלת רק למסחריות ומשאיות קלות – אם לקוח יבקש זאת אפשר להתאים ליכולת שלו גם משאיות כבדות.

היתרונות

המטרה של כל בעלים של צי רכב הוא להפחית את עלות הבעלות הכוללת – או TCO (Total Cost of Ownership) – אשר כוללת את עלות הקניהעלות התחזוקה וערך הגרט הנותר בסוף בעת המכירהוברמת הביקושים שיש למשאיות שמורות מבית מרצדס זה מבטיח שבסוף התקופה – אחרי שלוש שנים או יותר של עבודה יש לכלי עוד הרבה מה לתת וערך רב בשוק המשומשים.

הפתרונות של הליסינג התפעולי הן כאמור לכל טווח המשקלים והמחירים שיש בליין של כלמובילממסחריות קלות ועד לראשי גוררים החזקים ביותר.

התאמה אישית לכל צורךוזה אומר ארגזי קירורמערבלי בטוןאולי מנוף או כבשאפשר לכלול את התוספת הזו לתוך עסקת הליסינג או שהלקוח מפריד בין ליסינג למשאית (שלדה במקרה זהלבין רכישת ארגז הקירור – למשל – ישירות מהספקכלמוביל תדאג לשינוע להתקנה ובחזרה והלקוח יקבל מפתח של כלי מוכן לעבודהאפשרויות של תוספות נוספות יהיו לצמיגיםרכב חילופי שיהיה מוכן להחליף רכב שיוצא לטיפול או חלילה תקולוחשוב מזה – העסקה נעשית ישירות בין הלקוח לבין היבואנית – אין עוד גורם מתווך באמצע אשר עשוי להעלות את מחיר העסקה.

טרייד אין של המשאית הנוכחית של הלקוח בכניסה לעסקת הליסינג ומשם עסקה טיפוסית של 60 חודשים כאשר מתחילים עם מקדמה של חודשים ואז תשלומים חודשיים קבועים מהם מקוזזים חודשי המקדמה בסוף התקופהנגמר הליסינגאין בעיה – מתגלגלים לעסקה הבאה.

האופק

זה מקבל תנופה משמעותית בשוק הפרטיות ומלמד על המעבר של לקוחות רבים לתשלום על השימוש במקום לקנות רכבהעולם פשוט הולך לשם ויש מודלים עוד יותר קיצוניים של רכבים שיתופיים המשמשים עשרים ויותר נהגים שונים ביממהגם בתחום ההובלה המגמה הזו ניכרת כאשר בעתיד רכבי ההובלה העירוניים ילכו ויקטנו – בגלל הצפיפות בערים ובגלל תקנות זיהום האוויר – והתובלה הבינעירונית תישאר נחלתם של הכלים הכבדים יותרוכלל שרכבי ההובלה יהיו קטנים יותר – כך חברות ההפצה יהיו צריכות יותר יחידות כדי לשרת את האוכלוסייה הגדלה.

אז מה בשורה התחתונהאם העיסוק של החברה אינה תובלה קלאסית – אלא בואו נאמר שיש למטבחיםאו אופנה – כדאי יותר לבחור בליסינג התפעולי אשר משחרר את החברה מלעסוק בתחזוקה ומשחרר הון להשקעה בעסק במקום לקנות בו משאיותוחברות הובלה עם 10 יחידות ויותר יוכלו לשפר מאד את הפריון שלהם במודל הזה אשר נותן להו הזדמנות יוצאת דופן לצמוח.

רוצים לשמוע עודפנו לנציגינו….

לאן ממשיכים מכאן?
נשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה או בקשה.

ידוע לי שהפרטים שמסרתי לעיל ייכללו במאגרי המידע של קבוצת כלמוביל בהתאם למדיניות הפרטיות

מאשר/ת קבלת פניות שיווקיות, מידע על מבצעים והטבות לרבות בדוא״ל /sms /ווטסאפ מקבוצת כלמוביל.

הפרטים מולאו בהצלחה
תודה שפנית אלינו, נחזור אליך בהקדם האפשרי