מגזין כלמוביל

ליסינג תפעולי למשאיות בכלמוביל

ראיון עם מנהל חטיבת רכבי הובלה בכלמוביל

יותר יותר חברות שזקוקות לרכבי הובלה ולמשאיות בוחרות בעסקאות ליסינג תפעולי על פני רכישה ישירה – לכלמוביל יש עבורן פתרון כולל מבית היבואן

כתב: ד"ר חנן גולן
תצלומים: גלעד ארצי, פוסו

במהלך השנים האחרונות החלה בשוק הישראלי מגמה חדשה יחסית של מעבר מרכישה ישירה של משאיות ורכבי הובלה לעסקאות ליסינג תפעולי. יותר ויותר חברות שהובלה אינה העיסוק העיקרי שלהן אך עדיין זקוקות למשאיות ולרכבי הובלה כחלק מהמערך הלוגיסטי שלהן, החלו לבחור בחכירה תפעולית של רכבי העבודה והמשאיות על פני רכישה שלהן.

לפני כשנתיים, החלה כלמוביל להציע עסקאות מסוג זה, והנפח שלהן מתוך כלל פעילות החברה הולך וגדל. שוחחנו עם מנהל חטיבת רכבי הובלה בכלמוביל, ניר דקל, כדי ללמוד יותר על תחום צומח זה של ליסינג תפעולי לרכבי עבודה ולרכב כבד.

ש: מה בעצם השתנה במהלך השנים האחרונות בתחום הליסינג התפעולי?

ת: הליסינג התפעולי הולך ומשתכלל, הוא החל כמוצר פשוט שהיה מיועד בעיקר לרכבים פרטיים, משם זה התרחב לתחום ה- Small Delivery Van ולאחר מכן גם לוואנים 3.5 טון כמו מרצדס ספרינטר. בשנים האחרונות הליסינג התפעולי החל להכנס גם לעולם ההפצה שבו יש וואנים 5 טון, משאיות חלוקה 7.5 טון ומשאיות קלות. סגמנט ה-7.5 טון היה הראשון בתחום המשאיות שבו החלו לעשות עסקאות ליסינג תפעולי – כבר 10-15 שנים – וכיום זה הופך לפופולרי יותר ויותר גם בתחום המשאיות עד 15 טון.


ש: אתה יכול להעריך כמה מהמכירות בשוק כיום הן בליסינג תפעולי?

ת: בתחום ההפצה זה ממש צונאמי… ההערכה האישית שלי היא שבתחום זה נפח העסקאות מגיע לאזור ה-40% . בכלמוביל מרבית עסקאות הליסינג התפעולי הן בקטגוריות וואנים 3.5 טון ועד משאיות הפצה במשקל כולל של 15 טון.


ש: לאילו סוגי לקוחות מתאימה עסקת ליסינג תפעולי לרכבי עבודה?

ת: החברות שמשתמשות בליסינג התפעולי הן בדרך כלל כאלו שהפצה או הובלה הם לא תחומי הליבה שלהן. חברות הובלה פר אקסלנס יודעות לעשות אופטימיזציה של הפעילות שלהן ולכן זה פחות פופולרי אצלן. אך, כאשר הפצה או חלוקה הן בעצם תוצר לוואי של פעילות הליבה ((by-product, יותר ויותר לקוחות מעדיפים ליסינג תפעולי.


ש: מה היתרונות של עסקת ליסינג תפעולי בהשוואה לרכישה ישירה למשל?

ת: לליסינג תפעולי יש יתרונות רבים. ראשית, הוא מאפשר להתחיל לעבוד מבלי לגייס ולהשקיע מיליונים בבנייה של צי משאיות, התשלום החודשי נוח והעלות של העסקה לא מכבידה על האובליגו. שנית, עסקה כזו מגדרת את הסיכון כי משלמים מחיר קבוע בכל חודש והוא כולל את כל מה שקשור באחזקת הרכב. כך ניתן לדעת בוודאות את העלות הכוללת למשך כל תקופת השימוש (בדרך כלל של 60 חודשים) ללא הפתעות בתקופת השימוש או בסיומה מעבר לכך, יש חסכון בכוח אדם ובשעות עבודה כי לא צריך להתעסק עם אחזקה, רישוי וביטוח. בסוף התקופה פשוט מחזירים את הרכב הישן ולוקחים רכב חדש.


ש: האם יש לכלמוביל יתרונות ייחודיים בתחום זה?

ת: היתרון הראשון הוא שאנחנו יודעים להציע ליסינג תפעולי לכל היצע הרכבים שלנו החל בוואן 3.5 טון ועד לראשי גורר או למשאית כבדות. במהלך תקופת החכירה, הכלים מטופלים במרכזי השירות שלנו ברמה המקצועית הגבוהה ביותר והלקוחות זוכים לשירות הטוב ביותר שיש. אנחנו נותנים גם פתרון מלא בהתאמה מדוקדקת לצרכי הלקוח: רשת מרכולים למשל יכולה להגדיר משאית הפצה כולל הדיגום הנדרש ואנחנו נבצע את זה עבורה ונהיה אחראים על התאמת הפתרון. עלות הדיגום מתווספת להצעה הכוללת על הרכב והלקוח מקבל בדיוק את הפתרון שהוא זקוק לו. יתרון נוסף הוא שהעסקה מתבצעת ישירות מול כלמוביל, מול היבואן, ללא מתווכים בדרך כמו חברות ליסינג. יש לזה יתרון מבחינת המחיר כי אין עוד "יד" בדרך

ייתרון נוסף הוא הנוחות  שבהתנהלות מול גורם אחד ללא ממשקים או קבלני משנה, הכל נעשה מול כלמוביל.


ש: איזה יתרון יש ללליסינג התפעולי עבור כלמוביל?

ת: הלסינג התפעולי מאפשר לנו להנגיש את רכבי העבודה והמשאיות של מרצדס ולאפשר ללקוחות לנהוג במרצדס חדשה. הפער של מחיר הרכישה הופך להיות פחות משמעותי הודות לערך הגרט הטוב ולאמינות הגבוהה של רכבי מרצדס שמאפשרים לנו להציע הצעות אטרקטיביות. משאית מרצדס אטגו למשל היא משאית ההפצה הטובה ביותר, אבל בשל מחירה הגבוה באופן יחסי היא לא נמכרה בכמויות גדולות כפי שהיינו רוצים. עכשיו, הודות לליסינג התפעולי, הפערים מצטמצמים ואנחנו רואים את התוצאות. זה נכון גם במקרה של הספרינטר שהוא הוואן הטוב ביותר אבל הוא יקר יותר ביחס למתחרים ברכישה ישירה. בליסינג תפעולי הוא הרבה יותר נגיש ובתשלום חודשי גבוה יותר במעט הלקוח יכול לעבוד עם כלי העבודה הטובים ביותר בשוק.

לסיכומו של דבר הליסינג התפעולי מנגיש את רכבי ההובלה של מרצדס גם ללקוחות שלא שקלו את קנייתן בשל עלותן הגבוה אל מול המתחרים .


ש: אילו חברות כבר בחרו בפתרון הזה?

ת: לקוחות רבים של כלמוביל בחרו במסלול הזה, ביניהם חברות כמו שופרסל, נירלט, כמיפל, קידמה ורבות אחרות. כל אחת מהחברות הללו עשו עסקאות על כלים בהתאם לצרכים הספציפיים שלהן, לאו דווקא לוואנים או למשאיות קלות – לנירלט למשל יש 7 משאיות מרצדס אנטוס 26 טון בליסינג תפעולי. יש גם חברות שהגדירו מפרט ספציפי עבורן ועשו עסקאות לעשרות כלים בהתאם לאותו מפרט: לשופרסל למשל יש כ 250  ספרינטרים, מאפיית ברמן הצטיידה בכ-50 משאיות אטגו, דובק, טיב-טעם וזו רק רשימה חלקית בלבד.

לאן ממשיכים מכאן?
נשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה או בקשה.

ידוע לי שהפרטים שמסרתי לעיל ייכללו במאגרי המידע של קבוצת כלמוביל בהתאם למדיניות הפרטיות

מאשר/ת קבלת פניות שיווקיות, מידע על מבצעים והטבות לרבות בדוא״ל /sms /ווטסאפ מקבוצת כלמוביל.

הפרטים מולאו בהצלחה
תודה שפנית אלינו, נחזור אליך בהקדם האפשרי